tisdag 20 september 2011

Höll ju på att glömma...

Det har ju hänt en ganska stor grej till!!

Den 8 juni firade jag och Lasse 16 år tillsammans. 16 år!! Lång tid.
Lasse hade slutat lite tidigare och köpt sushi med sig hem och fixat en liten engångsgrill att grilla korv till Elton på och sedan hämtat honom tidigare från dagis. Så när jag kom hem var allt nerpackat i kylväska och efter lite klädombyte åkte vi ut i vackra skogen vid Häckeberga och hade lite picknick. Mysigt! Vi åt och grillade och lekte och busade och myste. Och efter ett tag tyckte Lasse att han skulle säga något. Det kändes lite som att han tänkte hålla tal, hihi! Och efter en del gulligt och rörande prat om hur mycket vi gått igenom och upplevt tillsammans under alla dessa åren, sa han plötsligt att han, helst inom ett år, skulle vilja gifta sig med mig - samtidigt som han plockade fram en ask med en ring!! Jag blev så chockad och rörd och glad på en gång att jag inte fick fram nånting vettigt först. Och sen kom jag på att han frågade ju aldrig! "Jo det gjorde jag väl? Eller gjorde jag inte..?" Så han fick ju helt enkelt ställa frågan! :-) Och jag sa ju JA! så klart!
(Bild på det bedårande ringen kommer senare)

3 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Men!!! Heja heja heja!!!!!

Anonym sa...

GRATULERAR!!!!!!!!! Vi sitter har o kollar in din lilla bloggy.....och sag denna fantastiska nyhet!!! Vi ar sa glada for er skull och onskar er all lycka i framtiden.....:)kramizar fran Mamma Marie & Mamma Andrea

Matina sa...

Tack tack sötisar!♥