måndag 26 september 2011

Ny vecka!

Måndag igen och jag fick för en gångs skull sova hela natten. Nästan. Jag har ju den senaste tiden väckts av en förkyld Elton som krävde att (endast)mamma skulle komma in till honom. Fast denna gång var det inte Elton som vrålade "Mammaaa, kooom!!" mitt i natten eller urtidigt på morgonen, utan nu var det Lasse som satt väckarklockan till halv sex för att han fått för sig att cykla till jobbet i Malmö. (Vilket i och för sig är fullt möjligt, det är ju "endast" 2,5 mil..!) Och efter han stigit upp och kommit iväg och jag tvingats upp för att kissa (konstigt det där, i vanliga fall kan man kanske ignorera att man är lite kissnödig och somna om, men när man är gravid är det som om urinblåsan plötsligt fyllts med fyra liter på en minut - panik) kunde jag så klart inte somna om.
Igår innan Elton skulle sova lovade han dyrt och heligt att om han vaknade och fick hosta skulle han själv ta muggen med honungsvatten som brukar stå på hans lilla stol bredvid sängen och inte kalla på mamma endast för att räcka honom muggen. Han vaknade dock inte förrän strax efter kl. sex, fick lite hosta och kallade
"Mammaaa!"
"mmm" svarade jag.
"Jag tar mitt honungsvatten själv!?"
"Ja, gör det!"
"Ok..."
Efter det låg vi och pratade lite mellan rummen varpå han själv kom in till mig i sängen och myste under täcket en stund innan vi steg upp!
Det går framåt minsann... :-)

Inga kommentarer: