måndag 3 oktober 2011

Måndag är här igen!

På agendan idag står några inte så kul saker, men som bara måste tas itu med. Att skriva in sig på Arbetsförmedlingen t.ex. är ju inte det roligaste jag vet i alla fall... Sedan måste ett samtal avverkas till min f.d. arbetsgivares lönekontor och tjata att de ska skicka mitt arbetsgivarintyg omgående och inte vänta tills de samtidigt skickar min slutlön (i slutet av oktober alltså). Ååhh.. Känns skönt när jag är på andra sidan dessa urtrista måsten.
Just nu sitter jag i mobilen i telefonkö sedan en hel timme tillbaka (!) hos Telias support/felanmälan för hemtelefonen funkar inte att ringa ut eller ta emot samtal trots signalton. Bara några dagar sedan senaste gången det hände och då tog det större delen av dagen innan det funkade igen. Morr!

En glad nyhet är däremot att när jag lämnat prinsen på dagis kilade jag inom skolan här i närheten och förhörde mig om vikariat och det verkar som att jag kanske kan få en del vik. på fritids och skolorna här i byn! Hurra! Ska bli jättekul i så fall. Jag ska in dit igen i eftermiddag och lämna lite papper och dylikt.

Efter en jobbig natt då Elton vaknat och hostat eller drömt mååånga gånger och jag knappt fått nån sömn alls, kom jag ändå hem med ett leende på läpparna!
Kanske blir en bra måndag trots allt! ;-)

Inga kommentarer: