måndag 19 december 2011

Helgen...

Helgen var riktigt najs med julfest och glöggmingel i lördags hos Charlotte och Pär med supertrevligt umgänge och übergod mat i form av en himmelsk soppa med diverse tillbehör och man ville verkligen inte sluta äta! Men i denna magen är det lite trångbott nu för tiden... ;-)
I bilen på vägen till festen hörde vi Elton i baksätet:
"Mamma...?"
"Jaa?"
"mummel mummel mummel"
"Va sa du?"
"Mamma...?"
"Jaa..?"
"mummel mummel mummel"
Ungefär den femte gången - som varje gång började med "mamma..?" så hörde jag äntligen:
"är allt som det ska därframme??"
Alltså... han är 3½ år!! Godingen!♥

Tack Charlotte och Pär och Hedda och Ossian för en riktigt trevlig fest!!

Helgen fortsatte med söndagen i sömnigt tillstånd (eftersom det ju blev lite sent i lördags..) och Elton och jag var bara inomhus och myste och lyckades röja lite och omorganisera (det röriga) vardagsrummet så att vi skulle kunna få plats med granen som senare skulle införskaffas.
Lasse den stackaren var tvungen att gå ut i det blöta kalla vädret för att montera ner byggställningen som använts för att byta panel på husgaveln. Förkyld (och därmed gnällig som en "riktig" man ;)) och allt.

När vi vid söndagsfrukosten tände alla fyra adventsljusen och jag sa till Elton att "visst är det fint?!", så sa han:
"Jaa, jag tror inte mina ögon!"
Hahaha!!! Denna lille kille..! Var får han allt ifrån?!! :-D

Inga kommentarer: